Rate this post

آیا به دنبال خرید بهترین تنباکو قلیان هستید؟ ما در ادامه لیستی از انواع تنباکوی قلیان آماده کرده‌ایم که شما راحت‌تر بتوانید این محصول را تهیه کنید. تنباکو انواع مختلفی دارد و خیلی از انواع آن در گذشته مصرف می‌شده است اما برای این مقاله ما بیشتر روی انواع امروزی تنباکو تمرکز خواهیم داشت. البته لازم به ذکر است که در ادامه ما فقط روی انواع پایه‌ی تنباکو تمرکز خواهیم داشت. در سطح بازار هزاران نوع تنباکوی ترکیبی و زیرشاخه موجود است. همچنین برای دست یافتن به برخی مشخصات خاص، انواع مختلف تنباکو با یکدیگر ترکیب خواهند شد.

تنباکوی برگ طلائی

اکثر افرادی که در عمر خود قلیان کشیده‌اند احتمالا از این نوع تنباکو مصرف کرده‌اند. این تنباکو با اسم ویرجینیا نیز شناخته می‌شود. ویرجینا اسم یکی از ایالات آمریکا و اولین مکانی است که تنباکوی برگ طلائی در آن کشت شده است. برگ طلائی نیز به رنگ خاص برگ‌های این تنباکو اشاره دارد.

برگ‌های این توتون در ابتدا زرد روشن هستند و پس از خشک کردن به نارنجی غلیظ تغییر خواهند یافت. به صورت سنتی، پروسه خشک کردن تنباکو در یک انبار بزرگ و با آویزان کردن برگ‌های تنباکو به صورت سر و ته انجام می‌پذیرد. داخل این انبار نیز از سیستم دودکش استفاده می‌شد. این دودکش‌ها دود را از آتشی که در نزدیکی ایجاد می‌شد برای گرم کردن تنباکو و خشک کردن آن منتقل می‌کردند. این تنباکو طعم سبکی دارد و در 75 کشور مختلف در سطح دنیا کشت می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا بیش از 40% از تولید کل تنباکوی جهان مربوط به تنباکوی برگ طلائی یا ویرجینیا باشد.

اکثر تولیدکننده‌های تنباکو در سطح جهان این برگ‌ها را می‌شویند یا حتی آن‌ها را می‌جوشانند تا تقریبا هیچگونه نیکوتینی در آن وجود ندارد. پایه محصول نهایی نیز اغلب اوقات عسل است اما لزوما همیشه اینگونه نیست.

تنباکوی برگ تیره

در صورتی که قصد خرید تنباکو را دارید باید بدانید که نوع دیگر تنباکو، تنباکوی برگ تیره است که با نام‌های برگ مشکی و تنباکوی مشکی شناخته می‌شود. این نام یک اسم عمومی برای گروه بزرگی از انواع تنباکو است که رنگ آن‌ها از قهوه‌ای تا مشکی متفاوت است. این رنگ به نوع تنباکو و یا پروسه‌ی ساخت آن بستگی دارد و بدین معنی است که تفاوت زیادی بین تنباکوی برگ تیره و تنباکوی برگ طلائی وجود دارد. همچنین این تنباکو انواع مختلفی دارد که با پروسه‌های مختلفی تولید می‌شوند و محصول نهایی هر کدام نیز با دیگری تفاوت دارد.

تنباکوی برگ تیره علاوه بر اینکه در بین افرادی که به قلیان علاقه دارند محبوب است، در ساخت سیگار نیز از آن استفاده می‌شود. تنباکوی برگ تیره تقریبا همیشه با قرار گرفتن در معرض هوا خشک می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا مقدار زیادی از قند موجود در تنباکو خارج شود و رنگ آن به قهوه‌ای تبدیل شود. همچنین این نوع تنباکوی رایحه‌ی خیلی قوی‌ای هم خواهد داشت که در زمان خرید تنباکو باید به آن دقت کنید.

برند تولید کننده‌ی تنباکو نیز یکی دیگر از نکات خیلی مهم در زمان خرید تنباکو است. در ادامه ما برخی از مشهورترین برندهای تولیدکننده‌ی تنباکوی قلیان را بررسی کرده‌ایم که کمک خیلی زیادی در انتخاب نوع تنباکوی مناسب به شما خواهد کرد. در صورتی که از برندهای خوب استفاده کنید، هیچوقت تجربه‌ی بدی از قلیان کشیدن نخواهید داشت و به همین خاطر برند تنباکو نیز موضوع خیلی مهمی است.

Starbuzz

این برند در سال 2005 در ایالات متحده تاسیس شد و طولی نکشید که با عرضه‌ی طعم Blue Mist به یکی از مشهورترین برندهای بازار قلیان تبدیل شد. به دلیل عرضه‌ی خلاقانه‌ترین طعم‌ها، علاوه بر آمریکا، این برند در سرتاسر جهان شناخته شده است.

در حال حاضر شما می‌توانید بیش از 120 طعم و ترکیب مختلف از این تنباکو را در سطح بازار پیدا کنید اما علاوه بر این، Starbuzz تولید کننده‌ی مدرن‌ترین قلیان‌های دنیا و محصولات دخانی دیگر نیز می‌باشد.

از آنجایی که آماده‌سازی این تنباکو راحت‌تر است و کمترین میزان نیکوتین را هم دارا هستند (به جز سری Vintage)، استفاده از این محصول به افراد مبتدی توصیه می‌شود.

تنجیر

برند تنجیر (Tangiers Tobacco) شهرت خیلی زیادی در بازار تنباکوی قلیان دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تنباکو است. تولیدات این برند در ایالت کالیفرنیا آمریکا انجام می‌شود و بیشتر توسط افراد باتجربه استفاده می‌شود نه کسانی که تازه به مصرف قلیان روی آورده‌اند. برای به دست آوردن بهترین دود ممکن توصیه می‌شود از یک نوع کاسه‌ی مخصوص برای کشیدن تنباکوی تنجیر استفاده کنید.

تنباکوی الفاخر

الفاخر یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تنباکو است. این برند که از قلیان‌های سنتی الهام گرفته است و بازارهای جهان را درنوردیده است در کشور امارات تولید می‌شود. این تنباکو یکی از مشهورترین برندها در امارات نیز هست و در تمام دنیا به خاطر تجربه خیلی خوبی که در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد شناخته شده است.

از سال 1999 این برند، جدی‌ترین رقیب برای دیگر تولیدکننده‌های سطح دنیا است که با توجه به تجربه‌ی زیاد این برند در سطح دنیا، این موضوع اصلا جای تعجب نیست. شما می‌توانید از تنباکوی الفاخر در هر نوع کاسه‌ی قلیانی استفاده کنید و استفاده از آن خیلی راحت و کاربردی است. در صورتی که به عنوان یک مصرف‌کننده‌ی مبتدی قلیان قصد خرید تنباکو را دارید و نمی‌خواهید وارد پروسه پیچیده‌ی آماده‌سازی شوید، این برند به شما توصیه می‌شود.

تنباکوی الواحه

تنباکوی قلیان الواحه یکی از بهترین برندهای تنباکو در سراسر جهان است. این تنباکو که در اردن تولید می‌شود یکی از اولین گزینه‌ها برای افراد مبتدی و با تجربه است. محصولات الواحه با استفاده از برگ‌های تنباکوی فرانسوی که دود غلیظی دارند تولید خواهد شد. بنابراین در صورتی که قصد خرید یک تنباکو با دود غلیظ و رایحه‌های مختلف را دارید، این برند را به شما توصیه می‌کنیم.

خلیل مامون

تنباکوی خلیل مامون یک برند جهانی تولیدکننده قلیان و همچنین تنباکوی قلیان است. شروع فعالیت این برند در عرصه‌ی تنباکو و قلیان به قرن 19 میلادی در قاهره‌ی مصر بر می‌گردد.

برای بیش از دو قرن این برند توانسته است با عرضه‌ی طعم‌های سنتی و مدرن مختلف، محبوبیت و جذابیت خودش را در بین افراد علاقه‌مند به قلیان حفظ کند. آن‌ها توانسته‌اند با عرضه‌ی تنباکوی با کیفیت و حفظ قیمت‌های خود به عنوان یکی از معتبرترین برندهای قلیان و تنباکو در سطح جهان شناخته شوند.

برخی برندها محصولات با کیفیت خودشان را با قیمت‌های خیلی زیادی به بازار عرضه می‌کنند اما در صورتی که شما به دنبال خرید تنباکو با کیفیت هستید، خلیل مامون یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. این برند سنت همیشگی خودش را در تولید طعم‌های مختلف بدون تحت تاثیر گذاشتن کیفیت حفظ کرده است. این تنباکو که با استفاده از عسل خالص، گلیسرین، ملاس‌های اختصاصی خلیل مامون و عصاره‌های طبیعی ساخته می‌شود باعث خواهد شد شما عاشق طعم‌های دلپذیر و با کیفیت دود قلیان شوید.

تنباکوی نخل

نخل یک کمپانی مصری است که مرکز آن در قاهره قرار گرفته است و از سال 1913 در حال تولید تنباکو است. این برند یکی از بهترین و قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های قلیان است و به لطف کیفیت بالایی که محصولات تولیدی این برند دارند، توانسته است شهرت و محبوبیت خود را حفظ کند.

نخل امروزه بیش از 50 رایحه‌ی مختلف تنباکو به بازار عرضه می‌کند و از 5 خط تولید برای این کار استفاده می‌کند. در مارس 2013، نخل به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه‌ی کمپانی تنباکوی ژاپن معرفی شد. بدون شک این برند تجربه‌ی دلپذیر قلیان‌های قدیمی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این تنباکوی شسته نشده انتظار یک احساس قوی را داشته باشید زیرا یکی از قوی‌ترین عصاره‌های تنباکوی جهان، مربوط به برند نخل است.