Rate this post

امروزه استفاده از تنباکو قلیان و نیکوتین یک موضوع معمولی است و هر روزه در سطح جهان مردم میلیون‌ها دلار صرف خرید تنباکو می‌کنند. همچنین این موضوع یک مشکل در حال رشد در بین جوانان و نوجوانان است. بیش از 85% از مردم آمریکا قبل از سن 21 سالگی حداقل یک بار دخانیات مصرف کرده‌اند.

اما تاریخ تنباکو چیزی فراتر از نوجوان‌هایی است که پس از مدرسه سیگار و قلیان می‌کشند. برگ‌های قلیان از حدود 6000 سال قبل از میلاد مسیح در آمریکا کشف و کشت می‌شدند و از آن زمان مردم در حال کشیدن و یا جویدن برگ‌های این گیاه هستند. از همان زمان نیز تنباکوی قلیان در بین مردم مورد بحث و جدل بود. برخی از مردم عقیده داشتند که این گیاه مصارف دارویی دارد و حتی از آن برای درمان طاعون خیارکی استفاده می‌شد. در ابتدای قرن 17 میلادی برخی افراد بیان کردند که این گیاه ممکن است باعث سرطان و یا بیماری‌های دیگر شود اما حتی از آن زمان نیز از برگ‌های تنباکو برای رفع عفونت زخم‌های باز انسان و حیوانات مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین تنباکو برای دفع انگل در حیوانات نیز موثر است.

اما امروزه استفاده از قلیان و تنباکوی قلیان در ایران و سراسر جهان به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. هر روزه نوجوانان بیشتری به مصرف قلیان روی می‌آورند. مکانیسم جذب آن نیز از طریق تبلیغات گسترده و کشف طعم‌های جدید و جذاب برای تنباکو دنبال می‌شود.

هر روزه طعم‌های جدیدی از تنباکوی قلیان به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های دخانیات عرضه می‌شود. این طعم‌ها از انوع میوه تا بستنی، شکلات، و هر چیز دیگری که به شکل خوراکی برای انسان جذاب است را شامل می‌شود. در واقع تمام خوراکی‌های جذاب (به ویژه برای نسل جوان) یک معادل نیز به شکل تنباکو دارند. اما جالب است بدانید که همین خلاقیت و تنوع باعث چندین برابر شدن آسیب‌های تنباکو نسبت به شکل طبیعی آن خواهد شد.

تنباکوی قلیان اغلب با استفاده از ملاس، پالپ میوه یا عسل شیرین می‌شود و با طعم‌دهنده‌های دیگری مثل نارگیل، نعناع، قهوه و یا انواع میوه‌ها ترکیب می‌شود. این طعم دهنده‌ها باعث خواهند شد طعم و بوی تنباکو شیرین و ملایم شود و به همین خاطر به گزینه‌ای جذاب در بین جوانان تبدیل شود.

یک باور اشتباه در بین مردم وجود دارد و آن این است که دود قلیان فاقد نیکوتین و سموم دیگری است که در تنباکو وجود دارد اما با وجود اینکه دود سرد شده توسط آب قلیان ملایمت بیشتری دارد، هیچ تغییری در میزان سموم آن ایجاد نخواهد شد و مواد سرطان‌زای موجود در تنباکو به واسطه‌ی این پروسه تصفیه نمی‌شوند.

البته لازم به ذکر است که میزان نیکوتین و قطران در تنباکوهای طبیعی هوکا فروتز صفر است و هیچگونه مواد سمی در این تنباکوها وجود ندارد. هوکافروتز با استفاده از مواد کاملا طبیعی و پروسه اختصاصی تولید می‌شود و به همین دلیل شما می‌توانید بدون نگرانی بابت عوارض جانبی و بیماری‌های ناشی از تنباکوی قلیان از این تنباکوی طبیعی استفاده کنید.