Rate this post

نحوه‌ی ساخت تنباکوی میوه‌ای به این صورت است که توتون‌هایی که به مدت طولانی در انبار نگهداری شده‌اند را با اضافه کردن اسانس شیمیایی میوه‌ به تنباکوی میوه‌ای تبدیل می‌کنند. توتون‌ وقتی به مدت زیاد در انبار نگهداری می‌شود، محل مناسبی برای رشد قارچ‌های آسپرژیلوس و کاندیدا و کپک است. کشیدن قلیان توسط مردم به خصوص جوانان سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازد. زیرا دودی که با سوختن تنباکوهای میوه‌ای وارد بدن می‌شود علاوه بر نیکوتین مملو از مواد سمی و مضر برای بدن است. در گذشته تنباکوی خوانسار و برازجان در بین ایرانیان رواج بیشتری داشت. اما در سالهای اخیر استفاده از تنباکوی میوه‌ای به دلیل تنوع در طعم و مزه در کافی‌شاپ‌ها، مهمان‌سرا‌ها و قهو‌ه‌خانه‌ها طرفداران ویژه‌ای پیدا کرده است. در این مقاله در مورد بهترین طعم‌های تنباکوی میوه‌ای، ویژگی‌ انواع مختلف تنباکوی میوه‌ای و هم‌چنین بهترین میکس تنباکوی میوه‌ای صحبت خواهیم کرد.

 

بهترین طعم تنباکوی میوه‌ای

کسانی که به صورت حرفه‌ای قلیان می‌کشند و به نوعی می‌توان گفت که به کشیدن قلیان اعتیاد دارند، بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که کدام طعم تنباکوی میوه‌ای بهتر است. همچنین آگاهی کامل نسبت به سبک یا سنگین بودن طعم تنباکوهای میوه‌ای دارند.  سبکی یا سنگینی تنباکو یعنی پس از استعمال قلیان چه احساسی به فرد دست می‌دهد. با کشیدن بعضی از طعم‌ها احساس سرحالی و شادی به فرد دست می‌دهد و با بعضی طعم‌ها فرد دچار سردرد و سرگیجه و افت فشار خون می‌شود.

 

بهترین طعم‌های تنباکوی سبک شامل طعم‌های طالبی، پرتقال، نعناع، خیار، موز، انگور سبز، لیمو و هلو هستند.

سبکترین تنباکوی میوه‌ای طعم نعناع و لیمو است و کشیدن آن به انسان حس آرامش می‌دهد.

از دیگر طعم‌های تنباکو که مقداری سنگین هستند می‌توان به طعم‌های دوسیب، سیب ترش، کاپوچینو، شراب، آلبالو، هندوانه، انگور سیاه و… اشاره کرد.  سنگترین تنباکوی میوه‌ای طعم دو سیب است و کشیدن آن باعث ایجاد حس دلشوره و استرس در فرد می‌شود.

یکی از راه‌های تشخیص تنباکوی میوه‌ای سبک و سنگین این است که تنباکوهای سنگین در بازار در بسته بندی تیره و تنباکوهای سبک در بسته بندی روشن عرضه می‌شوند.

 

بررسی طعم‌های مختلف تنباکو میوه‌ای

تنباکوی هلو: این نوع تنباکو در گروه تنباکوهای گرم قرار می‌گیرد و رایحه زیادی نسبت به انواع دیگر دارد‌. این طعم به فرد احساس نشاط می‌دهد.

تنباکوی نعناع: این طعم بسیار سبک و سرد است. این تنباکو معمولا با طعم‌های دیگر مخلوط می‌شود. زیرا کشیدن تنباکوی نعناع به تنهایی باعث ایجاد درد معده و سردرد می‌شود.

تنباکوی انگور: این تنباکو جزء طعم‌های گرم و پس از کشیدن به فرد احساس شادی دست می‌دهد.

تنباکوی دارچین: در دسته تنباکوهای سرد قرار می‌گیرد و کشیدنش دهان را خوشبو می‌کند. نشاط آور است ولی در قهوه‌خانه‌ها نمی‌توانید این نوع طعم را سفارش دهید و باید با خریداری آن در منزل با قلیان خودتان استعمال کنید‌

تنباکوی لیمو: تنباکویی سرد است و مواد شیمیایی کمتری در ساخت آن استفاده شده است. بسیار سبک و آرامبخش می‌باشد.

تنباکوی آلبالو: این نوع تنباکو دارای دود فراوان است و همانند طعم دوسیب در فرد احساس استرس را زیاد می‌کند. در گروه تنباکوهای گرم قرار می‌گیرد.

تنباکوی پرتقال: تنباکویی سرد که باعث ایجاد سردرد شده و بیشتر توسط افراد تازه کار مصرف می‌شود.

 

میکس تنباکوی میو‌ه‌ای

هنگامی که در مورد بهترین میکس تنباکوی میوه‌ای صحبت می‌کنیم، در واقع به این فکر می‌کنیم که چه طعم‌های را باهم مخلوط کنیم و طعم جدید و دلخواه‌ خود را بسازیم. در ادامه شما را با ترکیب تنباکوهای میوه‌ای آشنا می‌کنیم.

میکس تنباکوی دو سیب و نعناع: برای میکس این دو نوع تنباکو باید از هر کدام به میزان مساوی مخلوط کنید. نعناع خنک کننده است و از ترکیبش با دوسیب طعمی عالی به وجود می‌آید.

میکس هلو، نارگیل و وانیل: ترکیب این سه طعم باهم یک طعم شگفت انگیز به قلیان می‌دهد.

میکس گیلاس و نعناع: ترکیب تنباکوی گیلاس و نعناع طعمی خنک و شیرین ایجاد می‌کند و طرفداران زیادی دارد.

میکس هندوانه، نعناع و کیوی: این سه طعم وقتی ترکیب شوند طعم خنک و خوش مزه‌ای را تولید می‌کنند.

میکس انگور و لیمو: برای ترکیب این دو تنباکو درصد لیمو باید بیشتر باشد. تا طعم دلخواه را داشته باشید.

میکس هلو و پرتقال: این ترکیب جذاب و نشاط آور است. حتما یکبار طعمش را امتحانش کنید.

میکس دوسیب و لیمو: در ترکیب این دو طعم باید مقدار بیشتری دوسیب استفاده کنید.

میکس طالبی و هلو: از ترکیب این دو طعم مزه‌ای شیرین و دلچسب حاصل می‌شود.

میکس لیمو و آلبالو: طعمی عالی دارد و فرد از کشیدن این قلیان سیر نمی‌شود.

 میکس هلو و هندوانه: باید مقدار تنباکوی هلو دوبرابر مقدار تنباکوی هندوانه باشد.

این میکس‌ها نتیجه انجام نظرسنجی دربین افرادی است که به طور مداوم مصرف کننده‌ی قلیان هستند.

 

چند نکته درباره‌ی میکس تنباکوی میوه‌ای

توجه داشته باشید که طعم نعنا را می‌توان با اکثر طعم‌های تنباکوی میوه‌ای میکس کرد. برای طعم‌های کاپوچینو، شکلات و قهوه داخل تنگ قلیون به جای آب اگر از شیر استفاده کنید، طعم قلیان عالی‌تر و دلچسب می‌شود. برای قوی‌تر شدن طعم‌های هلو، پرتقال و البالو بهتر است به جای آب درون تنگ قلیان از شربت همین میوه‌ها استفاده کنید. هرگز فراموش نکنید که مصرف قلیان علی‌رغم ایجاد حس نشاط و سرخوشی موقتی که به شما می‌دهد، عوارض زیادی بر بدن دارد و سلامتی شما را به خطر می‌اندازد. اگر هنوز اول راه هستید و به طور جدی به مصرف قلیان اعتیاد پیدا نکردید پیشنهاد می‌کنیم از مصرف مجدد صرفه نظر کرده و با این کار سلامتی خود را تضمین کنید.

 

مضرات تنباکوی میوه‌ای

عوارض قلیان میوه‌ای همواره بیشتر از قلیان معمولی است. اضافه کردن افزودنی‌های غیر مجاز و اسانس‌های شیمیایی باعث می‌شود که تنباکوهای میوه‌ای سمی‌تر باشند. سردرد، افت فشار عدم تمرکز و تعادل بدن عوارضی هستند که با کشیدن تنباکوی میوه‌ای بروز می‌کند. ماده‌ اولیه تنباکوی میوه‌ای بدترین و به درد نخورترین نوع توتون است. دود ناشی از قلیان میوه‌ای حاوی مواد سمی و عامل بسیاری از بیماری‌های خطرناک مانند سرطان ریه، حنجره، دهان و هپاتیت، بیماری‌های عفونی و تنفسی، آلرژی، ناباروری و …  است‌. هر بار کشیدن قلیان با مصرف 50  نخ سیگار برابر است. به دلیل طعم بهتر تنباکوهای میوه‌ای جوانان تمایل بیشتری به کشیدن این نوع قلیان دارند غافل از اینکه مواد سمی بیشتری را وارد بدن خود می‌کنند.

ما به شما توصیه می‌کنیم به جای مصرف تنباکوهای مضر موجود در بازار از تنباکوی طبیعی هوکا فروتز استفاده کنید. هوکا فروتز عاری از هرگونه نیکوتین و قطران است و برای تهیه و تولید آن از بک پروسه‌ی کاملا کنترل شده بهره گرفته می‌شود تا بتوانیم یک تنباکوی منحصر به فرد و بی ضرر برای شما تهیه کنیم.